وزیرعلوم:
تلاش میکنیم دانشجویان در محیط کار واقعی آموزش ببینند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه به نقل از خبرگزاری ایلنا، دکتر غلامی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان گفت:در مسائل مربوط به آموزشهای مهارتی، افت و خیزی را در دانشگاههای ذیربط و مجموعه دانشگاهها طی ۲ الی۳ دهه اخیر داشتهایم و داوطلبان دوره کاردانی کاهش داشتهاند، این موضوع در سالهای اخیر رخ نداده اما با تغییر در برنامه به این مطلب توجه ویژهای داریم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از زمانی که دانشگاه فنی و حرفهای به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتقل شده این مسئولیت در چارچوب ۳ حوزه کاری شامل دانشگاههای مختلف در مجموعه دانشگاههای شهرستانها و استانهای مختلف که رشتههای کاردانی دارند، در حوزه دانشگاههای جامع علمی کاربردی و حمایتهایی که ما در ساختار و اداره و توسعه دانشگاه فنی و حرفهای کشور داشتهایم، تعریف شده است.
وی افزود: در یک سال گذشته در تمام اسناد و برنامهها موارد لازم جهت تربیت دانشجوی دارای مهارت را استخراج کردهایم و دانشگاههای کشور را در بخشهای مهارتی مورد حمایت و تشویق قرار دادهایم.
دکتر غلامی با تأکید بر اینکه طرحهایی مانند مهارتافزایی در دانشگاهها که به صورت کارگاههای تکمیلی در حال انجام است، یکی از اهداف وزارت علوم بوده از سوی دیگر رشتههای جدید، تجدیدنظر در رشتههای قبلی و تجهیز و تکمیل کارگاههای فنی را حمایت کردهایم، عنوان کرد: باید مشوقهایی برای استقبال داوطلبان ورود به دانشگاهها و دورههای مهارتی داشته باشیم تا میل آنها را برای ورود به این دورهها افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه در خصوص مصوبه شورای عالی اداری آنچه که در دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام شده توقف مراکز دانشگاه وابسته به مراکز دولتی است که نوعاً به کارمندان و مستخدمین آنها خدمات ارائه میکرد، تصریح کرد: مهارتهای تولیدی و صنعتی در مراکز خصوصی به خوبی حمایت شده است، تمام تلاش خود را میکنیم تا آموزش مهارتی توسعه پیدا کند.
این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه تلاش ما این است تا دانشجویان در محیط کار واقعی آموزش ببینند و در همین راستا از ایجاد مراکز علمی کاربردی کنار واحدهای تولیدی حمایت میکنیم، ادامه داد: از مهرماه ۹۵ تا مهرماه ۹۷ تعداد ۷۰۰ کد رشته جدید برای دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خاطر نشان کرد: ۱۳۹ هزار و ۷۸ دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی پذیرش شد که توانست مراکز علمی و کاربردی را برای ادامه کار امیدوار کند.
