معاون علمی واحد استان کرمانشاه خبر داد:
فرآیند سطحبندی مراکز علمی کاربردی از ۲۵ خرداد در استان کرمانشاه آغاز شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه: در راستای سنجش عملکرد مراکز آموزش علمی کاربردی و کمک به نیازهای تصمیم گیری و پاسخگویی، طرح ارزیابی و سطح بندی مراکز آموزشی با اهداف معین و منطبق با خطمشیهای کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی، از 25 خرداد ماه سال جاری آغاز شد.
معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه ضمن اعلام این خبر گفت: در مدل و فرآیند سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی، بهرهگیری از رویههای علمی و اقتباس از الگوی اعتبارسنجی مبنای نظر بوده است.
سلیمان شفیعی ادامه داد: در این راستا عوامل، ملاکها و نشانگرهای ارزیابی تعیین و سهم هر یک با دو رویکرد استاندارهای پایه و متعالی مشخص و ضرایب ارزشی شاخصها متناسب با ماهیت و میزان کیفیت و کمیتپذیری و همچنین الزامات مندرج در قوانین و مقررات، تخصیص داده شده است.
دکتر شفیعی افزود: در طراحی چارچوب نظری تلاش شده است تا با تلفیق دو رویکرد آکادمیک و اداری ارزیابی، ارائه گزارشهای توصیهای برای بهبود عملکرد و امکان تصمیم گیری مدیریتی فراهم شود تا ضمن بهره گیری از تجربیات گذشته، تغییراتی در 4 حوزه محتوا، فرآیند، تصمیمگیری و بازخوردهای فرابخشی ایجاد گردد.
معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در راستای فرآیند سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی، کارگاه آموزشی با حضور روسا و مدیران آموزشی مراکز استان برگزار شد و مراکز تا تاریخ 98/04/03 برای ورود اطلاعات در سامانهwww.crs.uast.ac.ir فرصت دارند.
وی افزود: اطلاعات وارد شده در سامانه سطح بندی مراکز علمی کاربردی تا تاریخ 10 تیر ماه توسط واحد استانی بررسی خواهد شد و در صورت تایید، بررسی نهایی در ستاد مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی تا تاریخ 20 تیر 98 انجام میگیرد.
