گفتگو با جبار ویسی دانش آموخته رشته مدیریت بیمه از مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی کرمانشاه

۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۷ کد : ۵۸۶۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۱۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه: جبار ویسی دانش آموخته رشته مدیریت بیمه از مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی کرمانشاه در گفتگو با ما به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

لطفا خودتان را معرفی کنید و از سوابق تحصیلی و موفقیت هایی که در حوزه تحصیل کسب کرده اید بگویید.

اینجانب جبار ویسی هستم دانش‌آموخته رشته مدیریت بیمه از مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی کرمانشاه و دانشجوی مقطع ارشد رشته مدیریت گرایش کارآفرینی بنده صاحب‌امتیاز یک دفتر نمایندگی بیمه هستم و علاوه‌ بر خودم یک نفر دیگر را هم این‌جا مشغول به کار نموده ام.

چرا دانشگاه علمی کاربردی را انتخاب کردید؟

به دو دلیل دانشگاه علمی کاربردی را انتخاب کردم اول این‌که این دانشگاه بیشتر به آموزش‌های عملی و کاربردی توجه دارد مثل برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های کاربینی و کارورزی، دوم این‌که در زمانی‌که ثبت‌نام کردم رشته مدیریت بیمه را فقط این دانشگاه در سطح استان داشت.

چه آینده شغلی برای خودتان و فارغ التحصیلان(دانش آموختگان) این دانشگاه متصور هستید؟

بنده بیشتر قائل به فرد و توانایی‌های فردی هستم ولی به نظرم دانشگاه علمی کاربردی جزء دانشگاه‌های برتر است و علمی‌تر و کاربردی‌تر است لذا دانش‌آموختگان این دانشگاه می‌توانند با تکیه ‌بر آموخته‌های خود و البته تلاش هرچه بیشتر، آینده خوبی داشته باشند.

به نظر شما مهارت گرایی مهمتر است یا مدرک گرایی؟ و آیا زمانی می رسید که به جای سوال از مدرک از سطح مهارت شخص سوال کنند؟

مهارت گرایی قطعا مهم‌تر است، مخصوصاً در بخش خصوصی شامل شرکت‌ها و کارخانه‌های غیردولتی، در این قبیل شرکت‌ها و کارخانه‌ها تاکید کامل برای جذب نیرو بر تخصص و توانایی فنی و مهارت فرد است، قطعا هیچ شرکت خصوصی مدرک را اولویت نمی داند و فقط در زمان استخدام از سطح توانایی و مهارت فرد سوال می‌پرسند، نمونه آن در بخش خصوصی شرکت‌های دانش بنیان هستند که تنها افراد دارای مهارت می‌توانند در آن‌ها حضور داشته باشند اما در بخش دولتی مدرک نیز مهم است.

چه اقداماتی می تواند مهارت فارغ التحصیلان(دانش آموختگان) دانشگاه علمی کاربردی را ارتقاء دهد؟

بالا بردن ساعات تدریس واحدهای عملی و افزایش زمان کارورزی می‌تواند به افزایش مهارت دانش آموختگان دانشگاه کمک کند، همچنین انجام فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی در این زمینه موثر است.

چه ارگانهایی می توانند فرهنگ جامعه را به سمت مهارت محوری هدایت کنند؟

سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های مهارتی مثل دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند اما در سطح ادارات و سازمان‌ها خیلی بیشتر می‌شود کار کرد. شرکت‌هایی در حوزه بهره‌وری و سازمان‌ها نداریم، مشاوران کاری مناسب در حوزه بهره‌وری نداریم، ادارات و سازمان‌هایی مانند: صنعت، معدن و تجارت، اداره کار و رفاه اجتماعی و از این‌دست می‌توانند در این زمینه کمک و فعالیت داشته باشند.

کلیدواژه‌ها: گفتگو مصاحبه دانشجوی کارآفرین دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه دانشجو کارآفرین دانشجویان نمونه مهارتی