آموزش های علمی كاربردی باید با آموزشهای مهارتی عجین شود
آموزش های علمی كاربردی باید با آموزشهای مهارتی عجین شود
آموزش های علمی كاربردی می بایست با آموزش های مهارتی عجین ، بازبینی و اصلاح شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی كاربردی ، دكتر رجبعلی برزویی ، دبیر بیستمین گردهمایی واحدهای استانی دانشگاه علمی كاربردی ، با بیان این مطلب افزود: در كشور ما استادكاران مجرب با پایه دانش لازم كم است و در این راستا باید آموزش مهارتی و آموزش عالی بر تدوین آموزش مهارتی تعامل داشته باشد و نباید جدا شوند.
وی با بیان اینكه حوزه مهارتی در بخشهای مختلف اجرا میشود، افزود: در برخی حوزهها كارهای موازی انجام میشود هرچند كه هیچ كس منكر اتفاقات مفید و با ارزش انجام شده نیست.
دكتربرزویی با طرح این سوال كه آیا نظام آموزش مهارتی كشور جایگاه اصلی خود را پیدا كرده است یا خیر؟ عنوان كرد: مطمئنا همگی پاسخ میدهیم كه نسبت به هدف و جایگاه اصلی خیلی فاصله داریم و تلاشمان این است كه ساختار از صفر تا100 شكل گیرد و هر كسی وظایف خود را انجام دهد.
وی ادامه داد: در این نشست قصد داریم تا با همراهی و همفكری صاحب نظران نظام علمی كاربردی، فنی حرفهای و مهارتی بتوانیم همفكری كنیم و مسیر حركت و شكل گیری نظام را تبیین كنیم.
دكتربرزویی با بیان اینكه نزدیك50 درصد فناوریها در آمریكا در بخش مراكز آموزشی تحقیقاتی و در دل صنعت است نه دانشگاهها، عنوان كرد: عدم منزلت مشاغل جدید از بزرگترین مشكلهای موجود در كشور است و آرزوی بسیاری از افراد این است كه وارد دانشگاه شوند.
وی با بیان اینكه دانشگاه جامع علمی كاربردی با یك هدف مقدس آغاز به كار كرد و توانست موفقیتهای زیادی كسب و فارغ التحصیلان زیادی را در اختیار جامعه قرار دهد، افزود: متاسفانه برخی از حوزهها جهت گیری نظری پیدا كردند كه باید به مسیر اصلی خود بازگردانده شوند.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی به اصلاح معیارهای تخصص و شغل اشاره و اظهاركرد: خوشبختانه توسط رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی تعاملاتی با قانون گزاران و بخشهای اجرایی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: باید از امكانات و تجهیزات كارخانهها و صنایع حداكثر استفاده را ببریم.
دبیر این همایش با بیان اینكه مسیر گسترش باید بازنگری شود، عنوان كرد: در این راستا باید به سمت آموزشهای هدفمند پیش رویم و در حال حاضر در آموزش عالی توسعه آموزش بر اساس آمایش سرزمین آغاز شده است.
وی با بیان اینكه از امسال پذیرش دورههای ترمی بر اساس آمایش آغاز شده و باید ادامه یابد، خاطرنشان كرد: باید محتوای دروس ، تدوین و بازنگری شود و قلمرو فعالیتهای دانشگاه اصلاح شود .
