آیین نامه توسعه ‌كارآفرینی‌دانشگاه‌جامع علمی‌کاربردی تصویب شد

۰۶ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۶۱۱۱ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۹۳
آیین نامه توسعه ‌كارآفرینی‌دانشگاه‌جامع علمی‌کاربردی تصویب شد
آیین نامه توسعه ‌كارآفرینی‌دانشگاه‌جامع علمی‌کاربردی تصویب شد

آیین نامه توسعه ‌كارآفرینی‌دانشگاه‌جامع علمی‌کاربردی تصویب شد

آیین‌نامه توسعة‌كارآفرینی‌دانشگاه‌جامع علمی‌کاربردی تدوین و پس از ارزیابی در جلسه هیأت رییسه دانشگاه تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دکتر محمدحسین موسی‌زاده ، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با اعلام این خبر افزود: به استناد مواد 18 و 20 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که بر توسعه کارآفرینی تأکید شده است و آیین‌نامه توسعة‌كارآفرینی‌در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در تاریخ 21 آذرماه 1390 به تصویب وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری رسیده است و به‌منظور اشاعه فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی آیین‌نامه توسعة‌كارآفرینی‌دانشگاه‌جامع علمی‌کاربردی در 7 ماده و 3 تبصره در جلسه هیأت رییسه دانشگاه مورخ اول خرداد 1391 به تصویب رسید.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در ادامه اظهار داشت: براساس آیین‌نامه توسعة‌كارآفرینی‌، شورای ‌کارآفرینی دانشگاه به‌منظور سیاستگذاری، حمایت و نظارت بر اجرای بهینه توسعه کارآفرینی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی تشکیل می‌شود و دبیرخانه شورا در دفتر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه مستقر خواهد بود و ضمن پیگیری مصوبات شورای کارآفرینی دانشگاه، کلیه امور برنامه‌ریزی، هدایت و هماهنگی جهت اجرای بهینه توسعه کارآفرینی در دانشگاه و نیز ارزشیابی کمیته کارآفرینی استان‌ها را بر عهده دارد.

وی درخصوص تقسیم کار ملی از کمیته ‌کارآفرینی استان که تحت نظر رییس واحد استانی، مجری برنامه‌های مصوب شورای کارآفرینی در استان ها خواهد بود و نظارت بر مؤسسات و مراكز علمی‌کاربردی در هر استان را بر عهده خواهد داشت و نیز مراکز کارآفرینی در مؤسسات و مراكز علمی‌کاربردی که مجری سیاست‌ها، برنامه‌ها و مصوبات شورای کارآفرینی دانشگاه و کمیته کارآفرینی استان خواهد بود، نام برد. 

دکتر موسی زاده ضمن تأکید بر ضرورت توسعه کارآفرینی در دانشگاه تصریح کرد: با تغییر در شاخص‌های اقتصادی از مصرف انبوه به دانایی انبوه، نقش منابع انسانی ماهر و خلاق به‌عنوان عوامل راهبردی، بیش از پیش نمایان شده است و با توجه به اینکه کارآفرینی یک خصیصة ذاتی نیست، از طریق کسب مهارت‌های خاص و تغییر نگرش و ایجاد انگیزه در افراد و به‌خصوص آموزش‌های مناسب برای تبدیل ایده‌های نو به محصولات تجاری، می‌توان مبادرت به تربیت افراد کارآفرین نمود.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه گفت : تبیین جایگاه واقعی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی به‌عنوان دانشگاه کارآفرین برتر در کشور و ایجاد تحولی بزرگ در اشتغال و کارآفرینی کشور را چشم‌انداز توسعة‌كارآفرینی‌دانشگاه‌جامع علمی‌کاربردی دانست.