برگزاری اولین نشست مشترک هیات اجرایی جذب و اعضای کارگروه های علمی تخصصی با حضور روسا و معاونین مراکز آموزش علمی کاربردی استان
برگزاری اولین نشست مشترک هیات اجرایی جذب و اعضای
کارگروه های علمی تخصصی با حضور روسا و معاونین مراکز آموزش علمی کاربردی استان
اولین نشست مشترک هیات اجرایی جذب و اعضای کارگروه های علمی تخصصی واحد استانی دانشگاه روز سه شنبه مورخ 14/06/1391 با حضور اعضای هیات اجرایی جذب، کلیه کارگروههای تخصصی، روسا و مدیران آموزشی مراکز آموزش علمی کاربردی استان در محل سالن کنفرانس مرکز آموزش علمی کاربردی بانک ملت برگزار گردید.
در ابتدای این نشست آقای دکتر عباسی خزایی رئیس واحد استانی و هیات اجرایی جذب استان، ضمن عرض خوشآمدگویی به حضار و درخواست از اعضا جهت معرفی خود، به اهداف نظام آموزش مهارت و فناوری که در آبان ماه سال گذشته به تصویب رسید اشاره کرد و گفت: انعطاف پذیری دورههای آموزشی متناسب با بازارکار و شرایط بومی و منطقهای، استقلال کامل در طراحی و برنامه ریزی، فراهم سازی آموزشهای همگانی و مستمر در تمامی سطوح شغلی، هماهنگی با سیاستهای کلان کشور،گسترش نظارت و ارزیابی و به روز بودن محتوا و استفاده از فناوریهای مدرن آموزشی از جمله اهداف نظام آموزش مهارت و فناوری است و ارکان این نظام مهارتی شامل هیئت ممیزه، شورای گسترش، هیاتهای امنا و شورای برنامه ریزی درسی میباشد که احکام اعضای آن توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر میشود .
وی در ادامه گفت: نظام آموزش مهارتی از سال گذشته وارد مرحله اجرا شده است و هیات ممیزه، شورای گسترش و شورای برنامهریزی درسی مهارتی آن و نیز کمیسیونهای استانی آن کار خود را آغاز کردهاند.
دکتر عباسی خزایی رئیس واحد استانی در ادامه به تبیین جایگاه قانونی هیات اجرایی جذب و کارگروههای علمی تخصصی و مروری بر اهداف و وظایف آنها پرداخت و تصریح نمود: "دستورالعمل تشکیل هیاتهای اجرای جذب استانی اعضای هیات علمی (مدرسان) دانشگاه علمی کاربردی" مصوب هفتاد و پنجمین جلسه هیات عالی جذب شورای انقلاب فرهنگی بوده و حکم اعضای هیات اجرایی جذب استانی نیز توسط دبیر محترم هیات مرکزی جذب وزارتین (وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و وزرات بهداشت) صادر و اعضای کارگروههای علمی تخصصی نیز با حکم رئیس هیات اجرایی جذب استان منصوب میشوند.
ایشان در ادامه افزود: کارگروههای علمی تخصصی بیش از یکسال است که فعالیت خود را آغاز نمودهاند و تاکنون 62 جلسه با مجموع 317 ساعت توسط کارگروههای مذکور بررسی شده و در مجموع پرونده 524 متقاضی تدریس در مراکز علمی کاربردی استان بررسی شده است. ایشان در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر واحد استانی دانشگاه دارای 20 مرکز آموزشی، 139 کد رشته، 10314 دانشجو و حدود 620 مدرس فعال میباشد به ارائه آخرین آمارهای جمعی پرداختند. ضمناً مجموع کل فضای آموزشی، اداری و رفاهی مراکز استان به ترتیب 26506 ، 27892 و 4307 مترمربع اعلام گردید.
ایشان در ادامه با اشاره به این مطلب که کارگروههای علمی تخصصی در بررسی صلاحیت علمی متقاضیان تدریس در مراکز آموزش علمی کاربردی اختیار تام دارند، افزود: کارگروه بررسی صلاحیت عمومی نیز در کنار کارگروه تخصصی وظیفه بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان را بر عهده خواهد داشت و کلیاتی از انتظارات دانشگاه از خروجیهای کارگروههای تخصصی علمی و عمومی را اعلام نمود.
در ادامه این نشست آقای حسینی، مسئول مدرسان واحد استانی دانشگاه به ارائه روند جدید جذب متقاضیان تدریس در سامانه آموزشی دانشگاه (سجاد) برای مراکز آموزش علمی کاربردی استان پرداخت.
در بخش پایانی این نشست، حاضرین به تبادل نظر در موضوعاتی از قبیل نحوه نمرهدهی، امکان مصاحبه مجدد و نحوه اعلام نیاز متقاضیان تدریس از سوی مراکز آموزشی پرداخته و پیشنهادات اعضاء کارگروههای تخصصی به صمع و نظر اعضاء هیات اجرایی جذب استانی رسید.
لازم به ذکر است حکم اعضاء کارگروههای تخصصی نیز در خاتمه نشست تقدیم ایشان گردید.
