مرکز امور مدرسان مؤلفه مهم كیفیتبخشی دانشگاه جامع علمی کاربردی است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در دیدار کارکنان مرکز امور مدرسان دانشگاه داشتند به وضعیت فعلی مدرسان اشاره نمودند و آسیب شناسی در جهت رفع مشکلات فعلی و ایجاد پویایی در سیستم را راه گشا دانستند.
دکتر مهرعلیزاده افزود: باید نگاه ویژه ای به مدرسان داشته باشیم زیرا این مدرس است که نتیجه زحمات اصلی دانشگاه را در کلاس درس به دانشجو انتقال می دهد و مدیران ارشد اگر به مدرسان توجه نکنند دانشگاه با مشكلات كیفیتی مواجه خواهد شد.
معاون آموزشی دانشگاه: مشکل مدرسان دانشگاه را نگاه جزئی نگری و بخشی دانسته و اظهار داشتند باید برای ساماندهی امور مدرسان کل مجموعه را در نظر داشته باشیم و با شناسایی و توانمند سازی اجزاء مختلف نظیر گسترش، برنامه ریزی درسی، مدرسان و .... دانشگاه را ارتقاء دهیم.
دکتر مهرعلیزاده دانشگاه را به مثلثی تشبیه نمودند که یک ضلع آن را مراکز آموزش علمی کاربردی و ضلع دیگر آن را واحد های استانی و سومین ضلع آن موسسات تشکیل می دهد و مشکل در ارتباط و تعامل سازنده و همافزایی این سه ضلع با هم است که می بایست این ارتباط برقرار شود تا دانشگاه به جایگاه واقعی خود دست یابد.
وی افزود: زیرساخت های دانشگاه باید اصلاح شود لزوم داشتن اساسنامه مراکز آموزشی و اخذ مجوز از دفتر گسترش وزارت علوم کاملاً مشهود است. ایجاد رشته های جدید شغل محور باید مورد توجه مراکز قرار گیرد و از ارائه دوره های تکراری جلوگیری شود.
دکتر مهرعلیزاده رشد نامتوازن، عدم توجه به مباحث بنیادی و نظری دانشگاه و غفلت از چهارچوبهای حقوقی و ارتباط با بخشهای بیرون از دانشگاه را از دیگر مشکلات برشمردند که باید بررسی و با برنامه ریزی و آسیب شناسی دقیق مرتفع گردد.
