تمدید مهلت ثبت نام دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی تا 10 دی ماه

۰۸ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۶۴۰۹ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۳۲۹
  مهلت ثبت نام و شركت در پذیرش دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای "حضوری" و غیر حضوری" نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهمن ماه سال 1393  تا 10 دی ماه تمدید شد.
تمدید مهلت ثبت نام دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی تا 10 دی ماه

 

تمدید مهلت ثبت نام دوره­های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی تا 10 دی ماه

مهلت ثبت نام و شركت در پذیرش دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای "حضوری" و غیر حضوری" نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهمن ماه سال 1393  تا 10 دی ماه تمدید شد.

​ به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دکتر بیژن عباسی خزایی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه با اعلام این خبر تصریح نمود:  ثبت نام  و شركت در پذیرش دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای "حضوری" و " غیر حضوری"  نظام آموزش مهارتی بهمن ماه 93 كه منحصراً به صورت اینترنتی می باشد تا روز 10/10/93 تمدید شد. كلیه متقاضیان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما  که از طریق سایت سازمان قابل دسترسی است و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام ، به سایت سازمان سنجش‌ آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.با توجه به اینكه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله كارت‌های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونیكی آن‌ها فعال می‌باشد، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 106.000 (یكصد و شش هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

ایشان  شغل محور بودن دوره­های آموزشی، انطباق دوره­ها با نیاز بازار کار و نیازهای بومی و منطقه­ای را به عنوان ویژگی­های اصلی زیر نظام آموزش عالی مهارتی در نظام آموزش عالی کشور برشمردند و عنوان نمودند دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان متولی اصلی زیر نظام مهارتی تلاش نموده است با بکارگیری توان و امکانات بخش­های خصوصی، عمومی و دولتی در قالب موسسات و مراکز آموزش عالی علمی کاربردی در راستای نیل اهداف دانشگاه گام­های موثری را بردارد. وی با بیان اینکه ایجاد رشته در مراکز علمی کاربردی بر اساس نیازهای شغلی هر منطقه است‏،  گفت: شناسایی‏، تحلیل و رصد نیازهای شغلی در ایجاد رشته­هایدرسی دانشگاه تاثیر مستقیمی دارد. دکتر عباسی خزایی با تاکید بر اینکه اگر شغل و رشته­ایدر شهری اشباع گردد، دیگر پذیرش دانشجو در آن رشته و در آن شهر متوقف می­گردد. وی اظهار داشت: در دانشگاه علمیکاربردی وجود رشته دایمی و ثابت و پذیرش یکنواخت دانشجو معنا ندارد و هر وقت احساسشود در منطقه­ای آن رشته دیگر اشتغال­زا نیست پذیرش دانشجو لغو میگردد.  

عباسی خزایی حضور در مراکز علمی کاربردی را نیازمندعلاقه به یک مهارت عنوان کرد و گفت: متقاضیان تحصیل در این دانشگاه عمدتا کسانی هستند که به یک رشته شغل محورمهارتی علاقه و تمایل دارند.

ایشان در ادامه به گزارش فعالیت­های انجام شده در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه طی چند سال اخیر پرداخته و گفت تعداد مراکز آموزش علمی کاربردی استان از 6 مرکز در سال 86 به 21 مرکز و تعداد رشته­های دانشگاه نیز از 39 رشته در سال 86 به  243 رشته در سال 93 افزایش یافته است. در همین راستا و با افزایش بیش از 20 هزار متر مربع به فضاهای اموزشی، رفاهی و اداری، تعداد مدرسان مهارتی دانشگاه نیز از 250 مدرس به 1500 مدرس افزایش یافته است که با راه اندازی هیات اجرایی جذب استانی و 32 کارگروه تخصصی، توانایی علمی و مهارتی بخشی از این مدرسان در کارگروه­های مذکور مورد بررسی قرار گرفته است. ایشان افزودند در راستای کیفی سازی مدرسان دانشگاه مرکز آموزش تربیت مدرس دانشگاه راه اندازی گردیده که اقدام به اجرای دوره­های آموزش تربیت مدرس با هدف آشنایی بیشتر مدرسان با اهداف دانشگاه و ارکان آموزش­های مهارتی می­نماید که بحمدالله با پیگیری­های به عمل آمده اولین دوره آموزشی در اسفند ماه سال گذشته برای حدود 250 نفر از مدرسان استان برگزار گردیده که انشاالله دومین دوره آن نیز در اسفندماه سالجاری برگزار خواهد شد. وی افزود تمامی مدرسانی که با دانشگاه همکاری می­نمایند برای ادامه همکاری با دانشگاه ملزم به گذراندن دوره­های مذکور هستند.

ایشان افزودند مراکز علمی کاربردی مناسبترین جایگاه جهت کاربردی سازی ایده­ها و طرح های دانشجویان و استاداناست. ایشان همکاری و تعامل با مراکز رشد و پارک­های علم و فناوری برایتجاری سازی طرح­های فناورانه را جزو اهداف مهم دانشگاه ارزیابی کرد و گفت: مراکز علمی کاربردیکه در محل مراکز صنعتی و تولیدی ایجاد شده­اند فرصت بسیار مناسبی برای کاربردی کردن ایده­های دانشجویان فراهم می­سازد. رئیس واحد استانی دانشگاه جامع علمی - کاربردی از شروع حرکت دانشگاه به سمت تاسیس شرکت­های انشعابی و خوشه­های فناوری خبر داد و گفت: اغلب دانشجویان مراکز علمی کاربردی هم صاحب ایده هستند و هم مهارت­های لازم را برای کاربردی سازی ایده رادارند لذا باید با استفاده از امکانات دانشگاه شرکت­های انشعابی دانش بنیان وکارآفرین ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه در ادامه اعلام کرد: امسال کرمانشاه در 64 کد رشته محل در17 مرکز آموزش علمی کاربردی در 4 گروه آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر با ظرفیت حدود 5000  نفر، در استان پذیرش دانشجوخواهد داشت.

ایشان در ادامه به شرایط پذیرش دانشجو اشاره نمود و تصریح کرد:  برای دوره های کاردانی حضوری داشتن دیپلم، داشتن سایر شرایط اختصاصی اعلام شده توسط هر یک از مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس جدول شماره 5 دفترچه و برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته های انتخابی الزامی است. داوطلبان مرد می بایست برای پذیرش در این دوره­ها کارت پایان خدمت و یا معافیت داشته و یا غیبت نظام وظیفه نداشته باشند. برای دوره های کاردانی غیر حضوری نیز داوطلبان با داشتن دیپلم  می توانند در این دوره شرکت نمایند البته داوطلبان مرد برای شرکت در این دوره ها می­بایست دارای کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافیت از آن باشند.

وی در پایان به  نحوه پذیرش دانشجو اشاره نمود و اظهار داشت: در دوره های کاردانی حضوری گزینش دانشجو  در هر یک از کد رشته محل­های تحصیلی براساس معدل کل مندرج در گواهینامه دیپلم، نوع دیپلم و سهمیه آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، بومی بودن و با توجه به صلاحیتهای عمومی داوطلبان براساس ضوابط و مقررات دانشگاه جامع علمی ­کاربردی صورت می­گیرد. روش گزینش دانشجو در هر یک از کد رشته محل های تحصیلی برای دوره های کاردانی غیر حضوری با توجه به اولویتهای انتخابی و ظرفیتهای اختصاص داده شده به هر سهمیه صورت می پذیرد و پذیرش در این دوره صرفا به داوطلبان بومی اختصاص دارد.