در دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه: آغاز ثبت نام دوره های کارشناسی ناپیوسته حضوری و غیر حضوری بهمن 93

۱۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۶۴۱۱ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۲۳۶
در دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه: آغاز ثبت نام دوره های کارشناسی ناپیوسته حضوری و غیر حضوری بهمن 93
در دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه: آغاز ثبت نام دوره های کارشناسی ناپیوسته حضوری و غیر حضوری بهمن 93

 

در دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه:

آغاز ثبت نام دوره های کارشناسی ناپیوسته حضوری و غیر حضوری بهمن 93

کرمانشاه، روابط عمومی واحد استانی: پذیرش دوره های کارشناسی ناپیوسته حضوری و غیر حضوری نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مهرماه سال 1393 از روز سه شنبه 9/10/93 آغاز و در روز  دوشنبه 15/10/93 پایان می پذیرد.

 دکتر بیژن عباسی خزایی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه طی نشستی خبری با اعلام این خبر به رسالت دانشگاه در حوزه آموزش های مهارتی اشاره نمود و تصریح کرد: آموزش های مهارت و فناوری به عنوان بنیانی برای توانمندسازی سرمایه های انسانی، ثروث و ارزش آفرینی و توسعه پایدار به شمار می رود و قابلیت دسترسی همگانی در خصوص تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین، متناسب با استعدادهای افراد و نیاز بازارکار با استفاده بهینه از ظرفیت های بخش های مختلف بومی اعم از دولتی و غیر دولتی را فراهم می سازد. آموزش های علمی کاربردی با رویکرد شغل محوری و تمرکز بر نیازهای شغلی، کارآفرینی و نقش آفرینی در توسعه پایدار و با هدف افزایش توان علمی تخصصی شاغلین در بخش-های صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در عرصه آموزش عالی کشور می باشد.

ایشان در خصوص برنامه های درسی نظام آموزشی مهارت و فناوری تصریح نمود: در نظام آموزشی مهارت و فناوری ارتباط تنگاتنگی بین آموزش و نیاز واقعی بازار كار وجود دارد. آموزش در این نظام بر بستر فناوری‌های نو و در سطوح مختلف آموزشی با ایجاد تخصص‌های نوین و ماموریت‌های متناسب با هر رشته شغلی تدوین می‌شود. بنابراین در این چرخه پویا و منعطف، توسعه مهارت و فناوری، تولید ثروت، سرمایه و رفاه اجتماعی با تربیت نیروی انسانی كارآمد و كارآفرین به عنوان یك اصل مورد توجه قرار می‌گیرد.

دکتر بیژن عباسی خزایی در خصوص ایجاد مراکز آموزش علمی کاربردی در سطح استان اظهار نمود: دانشگاه جامع علمی كاربردی ضمن برنامه‌ریزی جهت استفاده از توانایی‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی، زمینه‌سازی مناسبی برای جلب مشاركت بخش غیردولتی، در راستای انسجام‌بخشی مراكز آموزشی داشته است.

این مسئول دانشگاه در ادامه افزود: به منظور بهره گیری از ظرفیت  استان ها جهت تدوین رشته ها و تک پودمانهای جدید و بازنگری برنامه های درسی موجود متناسب با نیاز بازارکار، کمیسیون تدوین و بازنگری برنامه ریزی درسی به واحدهای استانی تفویض شده است. در همین راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه با هدف انطباق بیشتر آموزشهای علمی – کاربردی با تحولات علمی و نیاز بازار کار و ترویج و گسترش آموزشهای علمی کاربردی در سطح استان نسبت به تشکیل کمیسیون برنامه¬ریزی درسی که در آن مدیران  و صاحبنظران استانی در بخش های مختلف  خدماتی، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی و هنر عضویت دارند، اقدام نمود. ایشان از تدوین و تصویب دو دوره کاردانی فنی سیم و کابل و کاردانی فنی فرآوری قیر طبیعی و تدوین 13 دوره تک پودمان جدید متناسب با نیازها و ظرفیت های استان خبر داد.

در بخش دیگری از این نشست خبری دکتر عباسی خزایی از اخذ موافقت اولیه برای تأسیس 3 موسسه آموزش عالی آزاد برای استان خبر داد و اذعان نمود که انشاالله این موسسات در سال 94 فعالیتهای آموزشی خود را آغاز می کنند که وظیفه اصلی این موسسات اجرای آموزشهای کوتاه مدت مورد نیاز بخش های دولتی، عمومی و خصوصی استان می باشد . ایشان همچنین آموزش های کوتاه مدت و تک پودمان را نوعی از آموزش های مهارتی و تخصصی مورد نیاز یك شغل خاص  در سطح آموزش عالی عنوان کرد و از اخذ مجوز اجرای96 دوره کوتاه مدت و تک پودمان برای استان خبر داد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه از شروع حرکت دانشگاه به سمت تاسیس شرکت های انشعابی و خوشه های فناوری با هدف حمایت از دانشجویان خلاق و ایده پرداز جهت تجاری سازی ایده های آنان خبر داد و گفت: اغلب دانشجویان مراکز علمی کاربردی هم صاحب ایده هستند و هم مهارت های لازم را برای کاربردی‌سازی ایده را دارند. ایشان خوشه های فناوری را مجموعه‌ای از واحدهای فناور همگن و مرتبط با هم در یك حوزه تخصصی كه در یك ناحیه جغرافیایی تمركز یافته و به تولید محصولات مرتبط یا مكمل پرداخته و با تهدیدها و فرصت‌های مشترك مواجه است، تعریف کرد.

دکتر بیژن عباسی خزایی همچنین با اشاره به کسب عنوان غرفه برتر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان در سالجاری اذعان داشت که در جوار نمایشگاه یاد شده برای اولین بار کلینک اشتغال و کارآفرینی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی راه اندازی گردید که در کلینیک مذکور با دعوت از دانشجویان و مدرسان صاحب اختراع و ایده، نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط با فن آوری و اشتغال(بنیاد نخبگان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و نیز نمایندگان  برخی از صنایع فعال استان) و صاحبنظران حوزه کارآفرینی و اشتغال در استان اقدام به مشاوره تخصصی در تمامی ایام هفته پژوهش و فناوری نموده است.

ایشان در بخش دوم از سخنان خود به جزئیات ثبت نام دوره های کارشناسی ناپیوسته حضوری و غیر حضوری نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهمن ماه سال 1393 اشاره کرده و اعلام داشتند: پذیرش دوره های کارشناسی ناپیوسته حضوری و غیر حضوری نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهمن ماه سال  1393 از از روز سه شنبه  9/10/93 آغاز و در روز  دوشنبه 15/10/93 پایان می پذیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه در ادامه تصریح نمود: داوطلبان می  توانند در مهلت مقرر و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما (قابل دریافت به صورت الکترونیکی) و تهیه مدارك و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، به سایت سازمان سنجش‌ آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. با توجه به اینكه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرداخت مبلغ 000/144 (یكصد وچهل چهارهزار) ریال بطور الکترونیکی از طریق كارت‌های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونیكی آن‌ها فعال می‌باشد، اقدام نمایند.

دكتر عباسی خزایی تصریح نمود: در این دوره در استان کرمانشاه حدود3200  نفر در 56 كد رشته محل در 14 مرکز آموزش علمی کاربردی در 4 گروه آموزشی صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی و مدیریت و خدمات اجتماعی پذیرش می شوند.

ایشان در پایان به نحوه پذیرش در دوره های کارشناسی ناپیوسته حضوری و غیر حضوری نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی اشاره کرد و تصریح نمود: پذیرش در دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) «حضوری» براساس معدل کل فوق دیپلم، مرتبط بودن رشته تحصیلی کاردانی با رشته انتخابی و با توجه به اولویت‌های بومی و غیربومی، سهمیه شاغل، آزاد، رزمندگان و ایثارگران انجام می‌شود و طبق ضوابط معافیت تحصیلی به پذیرفته‌شدگان این دوره‌ها تعلق می‌گیرد و پذیرش در دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) به شیوه آموزش‌های خاص«حین‌کار غیرحضوری» براساس اولویت‌های انتخابی و ظرفیت‌های اختصاص داده شده انجام می‌شود و صرفا به داوطلبان بومی اختصاص دارد و معافیت تحصیلی به پذیرفته‌شدگان این دوره‌ها تعلق نمی‌گیرد.