کیفیت‌گرایی و ارائه آموزش‌های کاربردی مورد نیاز استان، هدف ما است

۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۰۱:۵۸ کد : ۵۳۰۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۹۰۹

به گزارش روابط ‌عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه: دکتر شرفی سرپرست این واحد استانی طی دیدارهایی که در هفته جاری با مسئولین و روسای مراکز علمی کاربردی استان داشت ضمن گرامی‌داشت نهم دی روز بصیرت و تسلیت ایام فاطمیه (س) بر کیفیت‌گرایی و ارائه آموزش‌های کاربردی مورد نیاز استان، تاکید کرد.

دکتر شرفی در جلسه‌ای که با حضور رییس سازمان همیاری شهرداری‌های کرمانشاه و رییس مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌ها و معاون علمی واحد استانی برگزار شد در خصوص مسائل و مشکلات و عملکرد این مرکز آموزشی بحث و گفتگو نمود.

دکتر شرفی گفت: با توجه به طرح سطح‌بندی مراکز پذیرش دانشجو باید با توجه به نگاه به مزیت های استان انجام شود.

همچنین در جلسه دیگری که با حضور رئیس و معاون مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه و معاون اجرایی واحد استانی برگزار شد، دکتر شرفی بر کیفیت‌گرایی و تربیت دانشجویان کاربلد تاکید کرد.

در این جلسات دکتر شرفی با اشاره به بهره‌گیری از توانمندی مراکز با هدف توسعه رشته‌های علمی کاربردی استان به تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور رؤسای مراکز، مسئولین واحد استانی و کارشناسان مربوطه اشاره نمود.

وی افزود: تاسیس رشته‌های جدید با هدف ایجاد حرکت و تحول در اشتغال و کسب‌وکار استان به معنای بصیرت و انجام وظایف محوله است.

دکتر شرفی ادامه داد: رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی برای افرادی است که در یک شغل خاص اشتغال دارند یا قصد کار و فعالیت در آن زمینه شغلی را دارند و با تاسیس دوره‌ها و رشته‌های آموزشی تخصصی باید به‌عنوان دانشگاه نسل سوم راهنمای دانشجویان به سمت اشتغال باشد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی تخصصی یعنی نیاز دقیق فنی و مهارتی که در استان کمبود یا نبود آن کاملاً محسوس است.

وی تصریح کرد: ترتیب خوشه‌های شغلی در مراکز آموزش علمی کاربردی کرمانشاه باید با توجه به فرهنگ، صنایع و پتانسیل‌های استان باشد.

دکتر شرفی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف در خصوص رشته‌های جدید، نیازها و مزیت‌های استان، افزود: کارشناسی نظرات و پیشنهادات در این کارگروه‌ها می‌تواند انجام شود.

کلیدواژه‌ها: سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه روسای مراکز علمی کاربردی کیفیت گرایی رشته های کاربردی